wtorek, 29 września 2015

Odszkodowanie za lot

Podróżując dużo po świecie nauczyłam się, żeby dobrze się organizować. Dobranie odpowiednich lotów i przewoźników, tak by wszystko się zgadzało to nie lada wyzwanie. 

Dlatego w momencie spóźnienia samolotu jestem zawsze zirytowana, ponieważ czas to pieniądz. Opóźnienie jednego lotu to opóźnienie całej mojej podróży.

Obecnie obowiązki przewoźników lotniczych w przypadku opóźnienia, zgubienia lub zniszczenia bagażu reguluje Konwencja Montrealska. Zgodnie z nią pasażer może się domagać odszkodowania w wysokości do 5670 zł. Ta kwota nie jest ryczałtem dla poszkodowanego pasażera, lecz stanowi jedynie górną granicę odpowiedzialności przewoźnika w przypadku opóźnienia, zgubienia lub zniszczenia bagażu.

Przede wszystkim uzyskanie takiego odszkodowania zależy od kilku czynników i to my jesteśmy zobowiązani do udowodnienia podniesionej szkody. Warto wtedy skorzystać z usług odszkodowania wodzisław.

Jeśli lot jest opóźniony to przewoźnik ma obowiązek zapewnić pasażerom bezpłatne posiłki i napoje w ilościach adekwatnych do czasu oczekiwania. Dodatkowo przewoźnik  musi umożliwić przeprowadzenie dwóch rozmów telefonicznych, dwóch przesyłek e-mail etc. Co ciekawe, gdy opóźnienie wynosi co najmniej 5 godzin pasażerowie mają prawo do zwrotu kosztów biletów lub lotu powrotnego do pierwszego miejsca odlotu.

Ponadto, jeśli pasażerowie przybędą do miejsca docelowego co najmniej 3 godziny po pierwotnie przewidzianej przez przewoźnika godzinie przylotu, będą mieli prawo do uzyskania odszkodowania w wysokości do 600 EUR.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz